Artikelen 21 - 30 van 38 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Het ansoff model voor groeistrategieen is één van de oudste strategie modellen die er is. Daarnaast is het ook nog eens het bekendste model. Ansoff ging er vanuit dat groei te plannen is. Daarom wordt…
Marketing, 08-07-2011
De kernvaardigheden van Hamel en Prahalad vinden dat het kiezen van een strategie vooral gebaseerd moet zijn op wat het bedrijf kan. In dit model staat daarom het eigen kunnen centraal. Welke competen…
Marketing, 12-07-2011
Het model van Kim en Mauborgne is gemaakt om als organisatie te onderscheiden van de rest. Het gaat er vanuit dat er niet wordt gekeken naar de concurrentie maar dat een organisatie vanuit zichzelf ki…
Marketing, 11-07-2011
McDonald's is een mega groot concern over de hele wereld. McDonald's is in Nederland ook zeer bekend en populair om haar friet en hamburgers. Dit artikel zal gaan over McDonald's wie het is, hoe zij t…
Zakelijk, 05-09-2008
Elk jaar vinden er veel bedrijfsoverdrachten (verkopen) plaats. Er zijn vier soorten overnames, overdracht op familie, overdracht op derden, samengaan met derden, sluiten van bedrijf. Onder deze vorme…
Juridisch, 28-05-2010
Macro analyse van Shell haar omgeving. De macro analyse gaat over de omgeving die je niet kan sturen. Dit heeft allemaal met de economie te maken of met de regering. Het is moeilijk te voorspellen en…
Diversen, 21-08-2008
Risicomanagement is management dat risico's van de onderneming moet verminderen. Bij risicomanagement gaat het vooral om statische risico's, dit betekent risico's waar alleen verlies mee is te lijden.…
Management, 21-01-2009
Royal Ducth Shell is een oliegigant die veel macht heeft in de wereld. Zij opereert wereld wijd en heeft haar hele bedrijfskolom in haar macht. Dit betekent van olie winning tot benzine verkoop. Hierd…
Diversen, 22-08-2008
Marketing is opkomende rond 1950, vanaf daar heeft marketing grote sprongen gemaakt. Het wordt in iedere organisatie geadopteerd. Er komen meer en meer subonderdelen van marketing en het begrip wordt…
Marketing, 06-01-2011
Een strategie is een manier van aanpak, die naar een specifiek doel toewerkt. Ze omschrijft het denkkader en de globale manier van aanpak waarbinnen elke actie gekaderd wordt. Het is een soort "leiddr…
Marketing, 16-09-2008