Artikelen 11 - 20 van 38 in de rubriek ZakelijkZakelijk
De value chain van Porter ook wel waardeketen genoemd, beschrijft de activiteiten die nodig zijn om het product uiteindelijk bij de klant te brengen. De activiteiten zijn onder te verdelen in primaire…
Marketing, 10-09-2008
Voor een onderneming draait alles om het verkopen van goederen en/of diensten. Voor de meeste kans op succes moet er rekening gehouden worden met de wensen van de klant. Het marketingconcept en de str…
Marketing, 01-10-2008
Informatie overload gebeurt regelmatig. In veel presentaties komt veel irrelevante informatie naar voren. Dit veroorzaakt snel een informatie overload bij de personen die de presentatie volgen.
Diversen, 29-09-2008
Werknemers zijn het grootste kapitaal binnen een bedrijf, maar waarom? Dit blijkt niet altijd zo te zijn, omdat vaak het geld als kapitaal word gezien en de werknemers staan dan onder het kapitaal. Ik…
Diversen, 16-09-2008
Een kritische succesfactor of succesfactoren zijn aanwezig in elke organisatie, dit zijn de belangrijkste factoren van een organisatie. De succesfactoren bepalen in grote mate of de organisatie succes…
Management, 29-03-2009
Loopbaanplanning is een activiteit die geen een bedrijf mag missen, omdat het veel voordelen geeft voor het bedrijf. Loopbaanplanning gaat gepaard met loopbaanbegeleiding oftewel loopbaancoaching same…
Banen, 21-08-2008
Een manager moet verschillende activiteiten uitvoeren en heeft daarbij managementvaardigheden nodig. 5 gesprekken die een manager vaak moet houden zijn, beoordeling, loopbaan, functionering, persoonli…
Management, 13-11-2009
Het marketing plan van McDonald's, wat doet McDonald's ten opzichte van promotie, verpakking, merk, product, concurrenten, communicatie ect. Alles wat te maken heeft om goed in de markt te blijven. Ho…
Marketing, 05-09-2008
Michael Porter is heel erg gericht op het concurrentie denken. Hierbij is het van groot belang wat de concurrentie doet en wat voor tegenactie u neemt. Porter heeft het 5 krachtenmodel gemaakt om te k…
Marketing, 11-07-2011
Het waardepositie model van Treacy en Wiersema is een bekende methode om een strategie te kiezen voor een organisatie. Het model gaat er vanuit dat organisaties moeten uitblinken in de punten waar ze…
Marketing, 11-07-2011