Aron » Zakelijk: Pagina 2
Artikelen 11 - 20 van 38 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Het waardeketenmodel van Porter (value chain)

Het waardeketenmodel van Porter (value chain)

De value chain van Porter ook wel waardeketen genoemd, beschrijft de activiteiten die nodig zijn om het product uiteindelijk bij de klant te brengen. De activiteiten zijn onder te verdelen in primaire… Marketing, 10-09-2008
Hoe maak je een marketingstrategie

Hoe maak je een marketingstrategie

Voor een onderneming draait alles om het verkopen van goederen en/of diensten. Voor de meeste kans op succes moet er rekening gehouden worden met de wensen van de klant. Het marketingconcept en de str… Marketing, 01-10-2008
Informatie bij het presenteren

Informatie bij het presenteren

Informatie overload gebeurt regelmatig. In veel presentaties komt veel irrelevante informatie naar voren. Dit veroorzaakt snel een informatie overload bij de personen die de presentatie volgen. Diversen, 29-09-2008
Kapitaal in organisaties

Kapitaal in organisaties

Werknemers zijn het grootste kapitaal binnen een bedrijf, maar waarom? Dit blijkt niet altijd zo te zijn, omdat vaak het geld als kapitaal word gezien en de werknemers staan dan onder het kapitaal. Ik… Diversen, 16-09-2008
Kritische succesfactoren (CSF, KSF)

Kritische succesfactoren (CSF, KSF)

Een kritische succesfactor of succesfactoren zijn aanwezig in elke organisatie, dit zijn de belangrijkste factoren van een organisatie. De succesfactoren bepalen in grote mate of de organisatie succes… Management, 29-03-2009
Loopbaanplanning en loopbaanbegeleiding

Loopbaanplanning en loopbaanbegeleiding

Loopbaanplanning is een activiteit die geen een bedrijf mag missen, omdat het veel voordelen geeft voor het bedrijf. Loopbaanplanning gaat gepaard met loopbaanbegeleiding oftewel loopbaancoaching same… Banen, 21-08-2008

Management activiteiten en de benodigde vaardigheden

Een manager moet verschillende activiteiten uitvoeren en heeft daarbij managementvaardigheden nodig. 5 gesprekken die een manager vaak moet houden zijn, beoordeling, loopbaan, functionering, persoonli… Management, 13-11-2009

Marketingplan McDonald's

Het marketing plan van McDonald's, wat doet McDonald's ten opzichte van promotie, verpakking, merk, product, concurrenten, communicatie ect. Alles wat te maken heeft om goed in de markt te blijven. Ho… Marketing, 05-09-2008

Marketingstrategie: Concurrentiestrategieën van Porter

Michael Porter is heel erg gericht op het concurrentie denken. Hierbij is het van groot belang wat de concurrentie doet en wat voor tegenactie u neemt. Porter heeft het 5 krachtenmodel gemaakt om te k… Marketing, 11-07-2011
Marketingstrategie: De waardeposities van Treacy en Wiersema

Marketingstrategie: De waardeposities van Treacy en Wiersema

Het waardepositie model van Treacy en Wiersema is een bekende methode om een strategie te kiezen voor een organisatie. Het model gaat er vanuit dat organisaties moeten uitblinken in de punten waar ze… Marketing, 11-07-2011